reklama

LEO

Tento príbeh nám porozprával ešte pán profesor na škole. Dovolím si ho prebrať tak, ako ho podal on.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Predstavte si samotu v horách...Veľký dvor, kopa husí, sliepok, deti sa naháňajú poza štósy dreva... Raz sa stalo, že besný lišiak sa dostala na dvor napadol deti hrajúce sa na dvore. Horár práve nebol doma a kým žena vybehla vonku, veľký lišiak s penou na papuli už dorážal do detí !

Veľký ovčiak LEO sa vrhol na lišiaka a navzájom sa krvavili. Besné zviera sa vrhalo psovi po krku, tvári... Pes pre krv už takmer nevidel...Deťom sa podarilo vyškriabať na drevo a tam sa chúliac k sebe tíško vzlykali...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žena sa vrhla do chodby, strhla zo steny pušku a po chvíli sa jej podarilo besnú líšku zastreliť. Horár sa asi po hodine vrátil domov. Zalarmovali lekára aj veterinárov. Pán profesor tam vtedy robil "obvoďáka" a tak utekal hore ratovať, čo sa dalo.

Deťom sa našťastie nič nestalo, boli iba v šoku. Horšie dopadol pes, ktorý mal tvár celú krvavú...

Lišiaka zobrali veterinári na laboratórne vyšetrenie. Hrôza sa potvrdila - bol besný.

Ale ešte nebol koniec. Veterinári vyhlásili ohnisko besnoty a všetky zvieratá, ktoré prišli do kontaktu s besným lišiakom museli byť - utratené...

Žena aj deti prepukli v plač: " LEO nám zachránil život a teraz sa mu máme takto odplatiť ? Máme ho dať zabiť ? "

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veterinár mal slzy v očiach. Ťažko, veľmi ťažko mu to padlo, ale musel im to vysvetliť. LEO záchranca bojoval s besným zverom a už bol nakazený...o pár dní sa besnota prejaví aj u neho...

Tu ma napadá iba jedna časť motlitby psa :

"Pane daj , aby môj pán bol dlho zdravý a šťastný ..."

Ale tiež Modlitba psa od Jiřího Šebánka - Psi v lásce nikdy nelžou :

" Môj Pane, hovorí sa o mne, že som najlepší priateľ človeka. To je pravda. Robím pre Teba všetko, čo môžem a čo viem. Uctievam Ťa ako Boha. V mojich očiach vidíš dôveru a lásku. Vraciam Ti dobro, ktoré mi poskytuješ. Starnem vedľa Teba a Tvojich detí, strážim Tvoj dom. Vodím nevidiacich, zachraňujem ľudí v ruinách a lavínach, ťahám sane, pomáham dolapiť zločincov, zabávam ľudí v cirkusových manéžach, znášam kruté bolesti v laboratóriách pre Tvoje zdravie... Miliónkrát vrtím chvostom, aby som sa Ti poďakoval za Tvoju starostlivosť, aby som Ťa privítal doma a dal Ti najavo radosť... Keby Ťa všetci opustili, ja s Tebou ostanem až do smrti. Prosím Ťa Pane, aby si ma neopúšťal a nechal ma dožiť pri Tebe ten môj psí život...Budem Ti za to verný a vďačný ako nikto na svete..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Slávka Beňová

Slávka Beňová

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v distribúcii liekov vo firme XY, tiež mám vlastnú prax malých zvierat v XY, vydatá, UŽ dve deti. Prispievam do odborných časopisov s vet. "zvieracou" tematikou. Zoznam autorových rubrík:  MAČKOPSOVINYHUMORPRACOVNÉSPOLOČNOSŤOLINKO_SLÁVKOVINYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu